Počítačové hry provází lidstvo od doby vzniku prvních výpočetních systémů

z2-366x280.gif

Člověk je tvor hravý, je to jeho naprosto přirozená vlastnost, za kterou se nemusí stydět ani dospělí. Naopak, je na škodu, když si právě dospělí nasazují masku odtažitosti a stávají se z nich komisní a neosobní persóny. Někteří z nás však dokážou svůj přirozený způsob projevu ventilovat a takový život se pak mění v hravou nespoutanou jízdu.
herní ovladače
Do jaké míry jsou lidé nespoutaní i v pokročilém věku, můžeme pozorovat například u záliby v počítačových hrách. První digitální hry se začaly vyvíjet již v době, kdy se výpočetní technika postavila na vlastní nohy. Udělala první krůčky, jako malé batole, a spolu s ní již první nadšenci provozovali dvojrozměrné, velice primitivní herní prvky.
 
Kvalita a propracovanost her postupovala s dobou, rostla a vyvíjela se v dokonalejší trojrozměrné modifikace různých realit. A tak jsou dnes na trhu virtuální fotbalová hřiště, závodní automobilové arény, válečná pole, nebo vesmírné dálavy. Hráči jsou často propojeni mezi sebou ve virtuálních prostorách, Internet jim zkrátka slouží jako další realita, kde se objevují skutečné postavy, byť třeba oděné do specifických hábitů.
černý ovladač

jipro-15-970x90.jpg

Poptávka po herních konzolích neustále roste

Fenoménem dnešní doby se staly herní konzole. Poptávka po nich je obrovská, v roce 2017 se ve světě směnilo za konzole a s nimi spojené služby v přepočtu více než 839 miliard korun. V posledních letech je meziroční nárůst poptávky po hrách zhruba osmnáctiprocentní. Velký zájem je prakticky o všechna herní zařízení, špičkou ve svém oboru zůstává ve světě firma SONY, ale příliš pozadu nejsou ani Nintendo, anebo Playstation či Microsoft se svým Xbox One X. Většina her dnes pracuje ve standardním režimu 4K, ale některé již zvládají Full HD.
dlouhovlasý hráč

Závislost na hraní her se také musí léčit

Na závěr bychom však měli poznamenat nebezpečí, které se skrývá za závislostí na virtuálním světě a na hraní her obecně. S tím, jak roste zájem o hraní, narůstá i počet psychicky nemocných, kteří musí dokonce vyhledat odbornou pomoc. Léčba závislosti pak probíhá podobně, jako například u alkoholiků, a rozhodně není snadná ani pro terapeuta, ani pro postiženého.

Počítačové hry provází lidstvo od doby vzniku prvních výpočetních systémů
Ohodnoťte příspěvek